پایگاه اطلاع رسانی خزر

دانلود و اخبار روز دنیا و برنامه های کاربردی رنگارنگ

پایگاه اطلاع رسانی خزر

دانلود و اخبار روز دنیا و برنامه های کاربردی رنگارنگ

همه افراد بیمه خدمات درمانی می‌شوند

همه افراد بیمه خدمات درمانی می‌شوند

شنبه 20 مهر 1387  

با اجرای طرح بیمه،افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند با پرداخت 50 درصد از سرانه درمان افراد ساکنین شهرها بیمه خدمات درمانی می شوند.
محمدصادق رجایی ، رئیس سازمان خدمات درمانی کشور در گفت و گو با سایت شبکه خبر ، درباره اجرای طرح بیمه برای کسانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند گفت : در چهاردهم مرداد ابلاغی از داودی به مراجع مربوطه شده که افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند با پرداخت 50 درصد از سرانه درمان افراد ساکنین شهرها، بیمه خدمات درمانی شوند.

وی افزود : آیین نامه اجرایی این طرح را باید دو وزارت خانه بهداشت و معاونت برنامه ریزی آماده و به سازمان خدمات درمانی ابلاغ کنند.
رجایی گفت : در صورت آماده شده آئین نامه این طرح و ابلاغ آن به سازمان خدمات بیمه این طرح اجرا می شود.

رئیس سازمان خدمات درمانی کشور در خصوص جزئیات این طرح گفت : در کشور نزدیک به 6 میلیون نفر تحت پوشش بیمه نیستند و این افراد در حال حاضر با توجه به قانون بستری شهری ؛ زمانی که بستری شدند خدمات می گیرند و قانون بیمه سرپائی شامل آنها نمی شود بعضی از آنها نیز با پرداخت مبالغی دفترچه خویش فرمای خدمات درمانی سازمان را می گیرند که با اجرای این طرح ، افراد می توانند با پرداخت 50 درصد از سرانه تعیین شده توسط دولت به صورت خانوار بیمه شوند.

وی ادامه داد : کسانی نیز که توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند با تشخیص کمیته امداد می توانند از تخفیف های 25 تا 40 درصدی استفاده و دفترچه بیمه را دریافت کنند.

رجایی درباره سرانه بیمه درمانی گفت : سرانه بیمه درمانی امسال در کشور 5 هزار و 500 تومان است که 50 درصد آن 2 هزار و 750 تومان خواهد شد.

وی در خصوص آمار تحت پوشش بیمه نیز گفت: در خدمات درمانی 7 میلیون کارمند و بازنشسته و خانواده ، 2 میلیون سایر اقشار ، 22 میلیون و 300 نفر بیمه های روستائیان، عشایر و افراد ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر، 300 هزار نفر بیمار خاص و 7 تا 8 میلیون نفر هم افرادی هستند که کارت بیمه شهری دارند.

رجایی افزود: هدف از اجرای این برنامه ،بیمه شدن افرادی که کارت بستری شهری دارند و همچنین آنهایی که تحت هیچ نوع بیمه ای نیستند می باشد که خدمات آنها به صورت 50 درصدی خواهد بود.

وی در خصوص طرح پزشک خانواده گفت : این طرح در کارگروه بیمه پایه و توسعه پزشک خانواده و شبکه ارجاع است و کارگروهی است که ریاست جمهور تعیین کرده و در حال بررسی است . رجایی در پایان افزود : ده هزار پزشک عمومی و ماما در کشور نیز در مراکز بهداشتی پزشکی درمانی روستائی فعالیت می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد