Orbit Downloader یک ابزار رایگان جهت Download کردن File های شما با سرعت بالاتر است. این نرم افزار با کاربری بسیار آسان و همین طور بسیار سبک طراحی شده است. Orbit Downloader بر اساس تکنولوژی P2P و Download از منابع مختلف قادر به پشتیبانی از Protocol های HTTP, HTTPS, FTP, MMS and RTSP می باشد. به کمک این نرم افزار شما تقریباً قادر به دانلود هرگونه فایلی هستید! از بازی ها و Clip های Flash گرفته تا Viedo های Site های YouTube, Google, Metacafe, MySpace یا File های RapidShare و Streaming Video ها. مطمئناً چنین ابزاری برای Computer شما مورد نیاز خواهد بود. از امتیازات بارز این نرم افزار نسبت به برنامه های مشابه می توان به امکانی به نام Grab++ استفاده کرد. با استفاده از این امکان می توان هر نوع فایل فایل فلش یا فیلم یا موزیک را که امکان مشاهده و گوش دادن به آن فقط به صورت Online وجود دارد را دانلود کنید. مثلا فیلمهای سایت یاهو را که هیچ برنامه ای نمی تواند آنها را دانلود کند این برنامه لینک اصلی آنها را شناسایی و دانلود میکند. برای فعال کردن آن میتوانید بر روی آیکون این برنامه در Taskbar راست کلیک کرده و Grab++ را انتخاب کنید. صفحه مورد نظر خود را Refresh کنید تا لینک فایل مورد نظر خود را ببینید.
وِیژگی های نرم افزار Orbit Downloader 2.7.6:
- سرعت فوق العاده: افزایش سرعت Download تا 500 درصد با استفاده از تکنولوژی P2P و Download از منابع مختلف
- فوق العاده سبک: Orbit Downloader با حجمی بالغ بر 2.01 MB کمتر از 3 MB از RAM شما را اشغال و در هنگام Download هم نهایت 3 درصد از CPU شما استفاده می کند.
کاربری آسان: با ظاهری روشن و آسان، انجام تنظیمات را هم برای کاربران تازه کار و هم برای حرفه ای ها آسان نموده است.
- فراگیرترین Download کننده: با پشتیبانی از تمامی Protocol های موجود برای تمامی Download های شما دارای کاربرد می باشد.
- رایگان و امن: بدون ابزارهای تبلیغاتی و یا جاسوسی!
- توانایی دانلود موزیک های آنلاین از سایت های Support Social Music Download: Pandora, Yahoo, Myspace, IMEEM, Radioblogclub, Lala and more و ...
- توانایی دانلود ویدئو های آنلاین از سایت های Youtube, Dailymotion, Myspace, Yahoo, Metacafe, Google و ... .
قابلیت های کلیدی نرم افزار Orbit Downloader 2.7.6:
- کاملاً رایگان با کاربرد بسیار آسان
- سرعت بسیار بالا در دانلود فایل ها تا 500%
- دانلود با سرعت بالا، مشغول نبون CPU، استفاه آسان
- پشتیبانی از پیشوند های HTTP, HTTPS, FTP, MMS and RTSP
- دانلود از سرور های ارائه دهنده P2P یا همان Torrent
- دانلود فایل های YouTube , Rapidshare , Flash ,Music , ...
- توانایی دانلود ویدئو های آنلاین
- پشتیبانی از IE, Firefox, Maxthon و Opera
- و ...
قیمت: رایگان
پسورد: www.p30download.com
دانلود - 6.75 مگابایت
سایت سازنده
لینک منبع
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() | ||
![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
صفحه اصلی | راهنمای پورتال | جستجو | پرسش و پاسخ | نظرها و پیشنهادها | پست الکترونیک | ارتباط با ما |
![]() |
|
![]() | ![]() | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
![]() | ![]() | ![]() |
طراحی و اجرا: دفتر توسعه مدیریت ، فناوری و تحول اداری Copyright © 2006 - All rights reserved |
S ANJESH.ORG ![]() | |||||||||||||||||
جهت ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور بر روی لینک زیر کلیک کنید سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل توجه داوطلبان گرامی : در صورت هر گونه سوال در خصوص نتایج آزمونها می توانند درخواست خود را به صندوق پستی 15875 - 1314 ارسال نمایند. | |||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||
© Copyright 2000-2008 sanjesh طراحی، اجرا و پشتیبانی: گروه شبکه و ریزپردازنده |
درس تعلیم و تربیت کودکان
روشهای تعلیم در دوره دبستان |
در ادامه بحث ابعاد مختلف آموزش دبستانی ، به روشهای تعلیم در دوره دبستان می پردازیم و قبل از شروع این بخش ، چند مفهوم و شعار تربیتی بسیار مهم آموزش دبستانی را مطرح می کنیم . |
روشهای آموزشی دوره ابتدایی |
برخی از روشهای آموزشی دوره ابتدایی ، با روشهای آموزشی دوره های بعدی یکسان هستند . |
1-روش سخنرانی : |
در این روش ، معلم مطالب درسی را به دانش آموزان انتقال می دهد. وظیفه اصلی معلم ، انتقال معلومات و اطلاعات درسی به دانش آموزان است . وظیفه دانش آموزان ، گوش دادن ، نوشتن و یادداشت برداشتن است . |
2-روش نمایشی : |
در این روش ، معلم مهارت و کار خاصی را به طور عملی در برابر دانش آموزان انجام می دهد و دانش آموز پس از مشاهده مراحل کار، سعی می کنند ، کار را به همان ترتیب انجام بدهند. در این روش، مشاهده و سپس تقلید از معلم ، بسیار مهم می باشد . |
3-روش ایفای نقش : |
در این روش ، معلم از دانش آموزان می خواهد که یک قطعه نمایش یا تئاتر را اجرا کنند ، به گونه ای که در این فرایند ، هر یک از فراگیران ، ایفای نقش خاصی را به عهده بگیرند . از طریق این روش ، می توان بسیاری از مهارتها ، از قبیل فن بیان ، ایجاد ارتباط و ابراز وجود را به دانش آموزان یاد داد . |
روش ایفای نقش ، محاسن و معایبی دارد که به ترتیب زیر می باشد: |
این روش ، موجب درمان افراد خجالتی می گردد . البته باید توجه نمود که در ابتدا، نقشهای ساده را به آنها واگذار نمود . این مسأله در مورد دانش آموزان بسیار فعال نیز ، کاربرد بسیاری دارد ، زیرا آنها می توانند ، فرایند ایفای نقش را به خوبی دنبال کنند . عیب آن نیز این است که نیاز به امکانات بسیاری دارد و در همه دروس قابل استفاده نیست . |
4-روش اکتشافی یا یادگیری اکتشافی : |
در این روش ، معلم کاری انجام نمی دهد ، بلکه دانش آموزان را در برابر مسائل مختلفی قرار می دهد . دانش آموز باید ابتدا مسأله را درک کرده و بداند که مسأله چیست ؟ سپس از طریق ارائه شواهد و اطلاعاتی در مورد آن مسأله ، فرضیات و راه حلهایی ارائه می کند ، فرضیات را در معرض آزمایش قرار می دهد ، بر اساس این آزمایش ، اده نیست .ند ایفاء نقش را به خوبی دنبال کنند .ل کار ، سعی بهترین راه حل را پیدا می کند و در آخر ، دست به استنتاج و تعمیم می زند. در یادگیری اکتشافی ، دانش آموز را در برابر اطلاعات و یادداشتهای قبلی قرار نمی دهیم ، بلکه سعی می شود که وی در جریان آموزش، مسائل متفاوتی را کشف نماید و راه حلهایی را برای مسأله پیدا کند . زیرا اکتشاف، به معنای کشف معلومات ندانسته می باشد . |
5-روش پرسش و پاسخ : |
این روش ، در اکثر مواقع مکمل روش سخنرانی است و اکثر معلمان ، این دو روش را با یکدیگر تلفیق می نمایند تا از طریق آن ، نقاط ضعف دانش آموز را برطرف نمایند. |
استفاده از روشهای سمعی – بصری |
استفاده از وسایل آموزشی از قبیل اوپک ، اورهد ، اسلاید ، ویدیو ، تلویزیون و حتی ضبط صوت ، سبب تنوع کلاس درس می شود ، در دوره دبستان، باید به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در یادگیری ، کاهش خستگی و کسالت دانش آموز و جذاب کردن محیط آموزشی ، حداکثر استفاده را از این وسایل به عمل آورد . |
در بین روشهای مذکور آزمایشی در دوره دبستان ، کدام روش موثر تر است؟ |
با توجه به دو شعار فعال بودن و مشارکت دانش آموزان در امر یادگیری و آموزش چگونه یاد گرفتن ، می توان گفت که یادگیری اکتشافی، دقیقاً مبتنی بر آن دو روش است ؛ البته یادگیری اکتشافی ، باید در همه مراحل تدریس اعمال شود ، نه در کلیه دروس . |
روشهای تعلیم در دوره دبستان (2) |
در بحث گذشته، اهمیت فعالیت دانش آموز در فعالیت های یادگیری را عنوان کردیم و گفتیم که هدف ما از آموزش ابتدایی ، بیشتر تفکر کودک است . تفکر دانش آموزان باید پرورش داده شود ، نه اینکه فقط ذهن آنها را انباشته از مواد درسی کنیم . اطلاعات و معلومات ذهن دانش آموز باید به شکل منسجمی به هم مرتبط باشند . از طریق ایجاد ارتباط بین معلومات، دانش آموزان به یادگیری درست دست پیدا می کنند و آنها را در موارد عملی به کار می گیرند . |
ساخت شناختی و ارتباط آن با روش پیش سازمان دهنده |
منظور از ساخت شناختی ، مجموعه اطلاعات منسجم دانش آموز در یک موضوع درسی است . |
محاسن و معایب روش آموزش برنامه ای : |
روش آموزش برنامه ای ، توسط اسکنر ابداع شد . در این روش ، محتوای درسی ( در سالهای پایانی دوره ابتدایی و مقاطع بالاتر ) به صورت یک برنامه ، با توجه به موضوع ، به کامپیوتر داده می شود و کامپیوتر ، موضوع درسی را طی مراحلی به دانش آموز ارائه می دهد. محتوای دروس هم به قاب ها یا فریم هاز ارائه می دهد .به موضوع به کامپیوتر داده می شود و کامپیوتر مو قبلی دانش آموز ارتباط پیدا کنند .یی تقسیم می شوند. |
اگر ما بخواهیم ، ساخت شناختی فعلی دانش آموز را گسترش داده و یک ساخت شناختی جدیدی در او ایجاد کنیم که در آن ، مطالب آموختنی جدید با مطالب موجود در ذهن دانش آموز ، ارتباط درستی برقرار کند ، باید معلومات را با توجه به سطح یادگیری دانش آموز ، میزان یادگیری و تجارب گذشته ارائه کنیم ، به نحوی که با معلومات قبلی پیوند بخورد . ابتدا باید ساخت شناختی دانش آموز را شناخت . این کار ، جز از طریق استفاده از ارزشیابی تشخیصی ، یی دانش آموز را گسترش داده و یک ساخت شناختی جدیدی در او ایجاد کنیم که درآن . رود تا به موضوع درس کلی از طرعنی تشخیص میزان معلومات دانش آموز در بدو ورود به کلاس درس و درجه آمادگی او میسر نمی باشد. |
معیار تشکیل ساخت شناختی ، این است که معلمان در هنگام تدریس، موضوعات درسی پراکنده ای ارائه ندهند . ما باید تفکر دانش آموز را پرورش دهیم و نحوه صحیح فکر کردن ، اندیشیدن و پردازش اطلاعات را در آنها ایجاد نماییم . |